top of page

Fra Wave til Verdi! Det viktigste fra høstens frokostseminar

Den 2. november holdt Waken seminar hos Microsoft, hvor vi gikk gjennom de viktigste nyhetene og oppdateringene innen Microsoft Dynamics 365 sin Wave 2.


I Waken er vi opptatt av å tilby teknologi som faktisk gir den verdien som bedriftene er ute etter, opptatt av, den de leter etter hver dag for å skaffe seg konkurransefortrinn.

Våre 4 speakere er fulle av kunnskap og gav oss verdifull innsikt i hva denne lanseringen kan gi oss av verdi hvis vi bruker den riktig!


Vi har skrevet ned det viktigste fra seminaret, slik at du kan ta med deg det faglige påfyllet fra lanseringsbølge 2 videre!


Line holder foredrag


Fra data til innsikt - Microsoft Dynamics Costumer Insights med Sigrid Simensen og Line Bergsjøbenden


Vi har ofte mer data enn det vi vet, og ved hjelp av Costumer Insights får vi muligheten til oversette denne dataen til verdifull innsikt.


Helt forenklet er Customer Insights Data en applikasjon som oversetter data fra ulike kilder til kundeinnsikt. Her kan du lage mer innsiktsfulle kundeprofiler ved å sammenstille data fra flere kilder slik at kundeprofilene forteller deg mye mer om kundes oppførsel, handlingsmønster og lignende. Forutsetning for å hente ut verdi av denne funksjonaliteten er at man setter det opp slik at det beriker kundeprofiler etter behov, og forteller deg det DU trenger å vite. Og med denne type data vil det åpne muligheten for enda mer personaliserte kundereiser og kundekommunikasjon, og enda større treffsikkerhet i dialog og aktiviteter ut mot kunder. Med andre ord, data er gull verdt!



Sigrid har foredrag

Kundeinnsikt på tvers av forretningsområder - Sales and Marketing med Sigrid Simensen og Line Bergsjøbenden


Sammenslåing av Marketing og Insights sørger for at data og funksjoner som tidligere har ligget for seg selv, nå i større grad er integrert med de andre modulene. Dette betyr at vi kan dra nytte av innsikt fra marketing i salg, og motsatt.


Mye av Wave 2 handler om muligheten til å ta tak i de øyeblikkene som betyr noe! Gjennom å bruke Insights-data kan du bygge relasjon gjennom hele kundereisen sammen med Journeys (gamle marketing), Sales, og Customer Sucess. ​Med innsiktsbaserte kundeprofiler, kvalifisering av leads, og nye metoder for personalisering av markedsføring skaper Wave 2 mye verdi og større muligheter for å konvertere leads til kunder!



Line og Sigrid prater om Copilot

Copilot - Din personlige intern


Vi måtte så klart presse inn litt Copilot innsikt. De fleste av Copilot funksjonene er ikke tilgengelig i Norge enda, men vi kan allerede starte å forberede oss på dens inntog. Vi liker å si at du kan se på Copilot som en Intern akkurat nå, den gjør grovarbeidet for deg, men vi ville dobbeltsjekket at alle tall og råd den gir er korrekte før vi tar det ut til kunden.​


Vi har laget en liten liste på hva du bør tenke på når du skal ta i bruk Copilot:

  1. Tilden en rolle

  2. Presiser spørsmål og instruksjoner

  3. Bruk cases og eksempler

  4. Utforsk forskjellige perspektiver

  5. Lær av responsene

  6. Eksperimenter og tilpass

Husk at Copilot er et verktøy, og hvor mye verdi du får ut av det, avhenger i stor grad av hvordan du bruker det.



Trine Lise har foredrag


Effekt og gevinstrealisering: Skattejakt i allerede investert teknologi - Med Trine Lise Næss Grimstad og Hilde Weiby


Alle investeringer gjøres med et formål om gevinstrealisering og effekt, enten på kort eller lang sikt. Spørsmålet er om det er mulig å ta ut gevinst og effekt i tider der tyngre investeringer ikke er mulig eller forsvarlig? Det vil som regel alltid være noen steiner som ikke er snudd, muligheter som ikke er utnyttet eller mindre endringer som kan gjøres uten de store investeringene.

Vi ser ofte at organisasjoner mister fokuset på forvaltning og kontinuerlig utvikling når selve implementeringsprosjektet av teknologien er ferdig. Alle er litt for glad i å få jobbe «i fred».

​Waken er opptatt av prosessene der kunden er i fokus; kundereisen. Nesten alle prosesser i en virksomhet er til for kunden, direkte eller indirekte. Når vi jobber systematisk med kundereisen vil vi finne potensiale å ta ut ytterligere effekter og gevinster som bare ligger og venter på å bli oppdaget og satt i system.

Vi har lang erfaring med å gjennomføre strukturerte kartlegginger som synliggjør muligheter. En GAP-analyse vil også kunne bidra med viktig informasjon og forståelse knyttet til fremtidig tjeneste- og produktutvikling, og den kan brukes som et beslutningsgrunnlag for fremtidige tiltak med tilhørende budsjett. Det er i denne informasjonen hvor ligger.


Takk til dere som tok turen innom!


Totalt gav seminaret et godt innblikk i hvordan oppdateringene og nyhetene i Microsoft Dynamics kan bidra til mer effekt og verdi for kunder. Samtidig litt dryss på hvordan utnytte denne teknologien best for å skape verdi og en bedre ROI.


Ønsker du å se hele seminaret og se eksempler på hvordan oppdateringene kan bli brukt i praksis?



Se recap av Frokost med mening her:



 

Les også:

Comments


Commenting has been turned off.

Kontakt oss

Interessert i å samarbeide med oss på artikler eller events? Ta kontakt, så finner vi ut hvordan vi sammen kan skape engasjerende innhold og minneverdige opplevelser.

synne

Synne Valentinsen

Rådgiver og markedsansvarlig

948 25 687

synne@waken.no

ROLF V3

Rolf Viggo Pettersen

Kommersiell leder

415 29 684

rolf.viggo@waken.no

ANETTE

Anette Wærsten

Daglig leder

977 31 933

anette@waken.no

bottom of page