top of page

NOx-fondet forbedret søknadsprosessen med Digital Innovasjon

NOx-fondet ble etablert i 2008 da det ble inngått en avtale mellom 14 næringsorganisasjoner og Klima- og Miljøverndepartementet. Formålet med fondet er å redusere NOx-utslipp i næringslivet og bidra til å oppfylle Norges forpliktelser i henhold til Gøteborgprotokollen. NOx, som er en fellesbetegnelse for nitrogenoksidene NO og NO₂, utgjør en betydelig del av skadelig luftforurensning.


NOx-fondet ønsket å forbedre sin søknadsprosess for finansiering av NOx-reduserende tiltak. De ønsket å gå fra en nokså manuell prosess til en digital prosess.

For å møte dette behovet, utviklet vi en omfattende CRM-strategi og en skreddersydd digital løsning ved hjelp av Microsoft Dynamics 365 CE, og Customer Service-modulen. Denne løsningen inkluderte:

  • En brukervennlig portal for søkere, hvor de kan håndtere søknader, overføre dokumenter, håndtere egenerklæringer og få oversikt over utbetalinger.

  • En felles plattform for deling av søknader og egenerklæringer, med tilhørende dokumenter.

  • Tilgang til egne søknadsprosesser, noe som gir større kontroll og fleksibilitet. Søkere kan når som helst logge inn for å se status.

  • Forbedrede totaloversikter over relevante data for saksbehandler, samtidig som all informasjon tilhørende en søknad er samlet på ett sted


Resultat: 

Wenche Svellingen, NOx-fondet
Wenche Svellingen, NOx-fondet

Implementeringen av den nye digitale løsningen har ført til en betydelig forbedring i effektiviteten og brukervennligheten av NOx-fondets søknadsprosess. Prosessen med å gå fra manuell til digital løsning var krevende, men etter at løsningen kom på plass har det fungert svært godt. Fondet har mottatt over 1500 søknader om støtte til NOx-reduserende tiltak, og administrasjonskostnadene utgjør omtrent 3% av inntektene. Søkere har nå en enkel og intuitiv måte å håndtere sine søknader på, og fondet har fått bedre oversikt og kontroll over prosessene. Dette har styrket NOx-fondets arbeid med å støtte NOx-reduserende tiltak og dermed bidra til et bedre miljø.


Wenche Svellingen, prosjektleder i NOx-fondet har sett stor nytte av oppgraderingen. "NOx-fondet har fått en svært god løsning for søknadsbehandling med god brukervennlighet, bedre kvalitet og økt kontroll over data. Det er videre en løsning hvor det er enkelt å gjøre forbedringer og ønskede endringer."


NOx-fondet, sammen med Waken, er godt i gang med små forbedringer og videreutvikling av løsningen.

Kontakt oss

Interessert i å samarbeide med oss på artikler eller events? Ta kontakt, så finner vi ut hvordan vi sammen kan skape engasjerende innhold og minneverdige opplevelser.

synne

Synne Valentinsen

Rådgiver og markedsansvarlig

synne@waken.no

ROLF V3

Rolf Viggo Pettersen

Kommersiell leder

rolf.viggo@waken.no

Waken Bred hvit logo

Waken er et konsulentselskap som bistår virksomheter med strategisk rådgivning og teknisk implementering av løsninger innen innsiktsdrevet salg, markedsføring og kundeservice. Vårt partnerskap med Microsoft og satsning på å utdanne våre konsulenter i en stadig rikere Dynamics 365 plattform, gjør oss til en attraktiv sparringspartner og løsningsarkitekt for fagområdet CRM.

Våre partnere

microsoft logo
oneflow logo

Abonner på vårt nyhetsbrev

Ikke gå glipp av oppdateringer om CRM, markedsføring, salg og kundeservice fra våre eksperter.

  • Linkedin - Hvit Circle
  • YouTube

Kontakt oss

Teknisk support

Salg og marked

post@waken.no

Sørkedalsveien 8

0369 Oslo

support@waken.no

Åpningstider: 08.00-16.00 hverdager

Ansvarlig: Rolf Viggo Pettersen

rolf.viggo@waken.no

+47 415 29 684

Waken AS | Org.Nr.: 915 098 436

bottom of page