top of page

Copilot for MS Dynamics 365: Er din CRM klar for AI? 


AI illustration

Microsoft Dynamics 365 er en kraftig plattform som kan hjelpe bedrifter med å effektivisere CRM prosesser innen salg, service og markedsføring. Gjort riktig er Dynamics 365 en av de bedre CRM plattformene man kan implementere for å virkelig få verdi ut av kundedataene sine.


En av de mest spennende nye funksjonene til Dynamics er Copilot. Copilot er en AI-drevet assistent som kan hjelpe bedrifter med å automatisere repeterende oppgaver for å øke produktiviteten ved å gi sanntidsinnsikt i kundenes behov og preferanser. AI-løsningen analyserer kundedata fra ulike kilder, og kan derfor hjelpe virksomheter med å identifisere muligheter for kryss- og mersalg.


Markedsføring, salg og service er tre kritiske prosessområder hvor Copilot kan være en game-changer for bedrifter. Copilot analyserer kundedata fra ulike kilder, og kan da gi innsikt i kundeatferd og preferanser samtidig som den kan hjelpe å identifisere mønstre og trender hos kunde. Dette kan hjelpe markedsførere med å lage mer effektive kampanjer og skape bedre markedsstrategier basert på innsikten Copilot kan gi.


For et salgsteam kan Copilot være en ressurs for å identifisere muligheter for kryss- og mersalg. Copilot kan også hjelpe med å lukke avtaler raskere ved å gi sanntidsinnsikt i kundenes behov og preferanser.


Copilot kan også hjelpe serviceteamet til å yte bedre kundestøtte, ved å gi sanntidsinnsikt i kundenes behov og preferanser. AI-assistenten kan identifisere kundeproblemer, mønstre og trender som kan hjelpe teamet med å sette et grunnlag for støttestrategier.


Ved å utnytte kraften til Copilot på tvers av disse prosessområdene, kan bedrifter forbedre sin generelle effektivitet og produktivitet, samtidig som de kan levere bedre opplevelser for kundene sine. Men for å få mest mulig ut av Copilot, er det viktig å ha visse forutsetninger på plass.


man working with computer

Det er nemlig slik at Copilot forutsetter at det er tatt noen viktige hensyn og gjennomført tiltak for dataorkestrering og datakvalitet som organisasjonen din bør huske på. Dette er:


  • Datakvalitet: Copilot er avhengig av data av høy kvalitet for å gi nøyaktig innsikt og anbefalinger. Derfor er det viktig å sikre at dataene dine er rene, nøyaktige og oppdaterte. Dette kan oppnås gjennom regelmessig datarensing og validering.

  • Dataorkestrering: Copilot fungerer best når den har tilgang til alle relevante datakilder og det vil være viktig å sikre at dataene dine er riktig integrert og orkestrert på tvers av alle systemer. For å sikre dette bør det tas i bruk APIer og andre integrasjonsverktøy som sikrer at data flyter riktig og er tilrettelagt på en god måte.

  • Datasikkerhet: Copilot har tilgang til sensitive data, det er derfor viktig å sikre at sikkerhetsprotokollene dine er oppdaterte og effektive. Dette kan oppnås gjennom regelmessige sikkerhetsrevisjoner og testing.


Ved å ha disse forutsetningene i bakhodet, kan organisasjonen få mest mulig ut av Copilot og forbedre dens generelle effektivitet og produktivitet.  


cloud with data storage

Vi kan hjelpe deg med dataorkestrering!

Waken tilbyr en Copilot Readiness Assessment-tjeneste som hjelper deg med å vurdere hvor modne og klare dere og økosystemet deres er å rulle ut Microsoft Copilot i forretningsapplikasjonene. Konsulentene våre vil undersøke ditt nåværende CRM-økosystem og vurdere om og hvordan Copilot bør rulles ut hos dere for å oppnå ønskede forretningsresultater. 

Vurderingen vil fokusere på følgende områder: 


  • Datakvalitet: Vi vil evaluere kvaliteten på dataene dine for å sikre at de er rene, nøyaktige og oppdaterte. Dette er avgjørende for at Copilot skal gi nøyaktig innsikt og anbefalinger. 

  • Dataorkestrering: Vi vil vurdere hvordan dataene dine er integrert og orkestrert på tvers av alle systemer for å sikre at Copilot har tilgang til alle relevante datakilder.

  • Datasikkerhet: Vi vil evaluere sikkerhetsprotokollene dine for å sikre at de er oppdaterte og effektive, ettersom Copilot har tilgang til sensitive data.

  • Informasjonsstyring og dataadministrasjon: Vi vil gjennomgå dine retningslinjer, prosedyrer og standarder for å sikre sikkerheten, personvernet, håndteringen og kvaliteten på dataene som brukes av M365 Copilot. Vi identifiserer potensielle risikoer og begrensninger knyttet til dataene dine, så vel som samsvarskravene og beste praksis for datastyring.

  • Organisatorisk endringsledelse: Vi vil vurdere organisasjonens evne for endringsledelse knyttet til utrullingen av Copilot.

  • Lisens- og plattformvurdering: Vi vil evaluere lisensene dine og om plattformen er klar for å ta i bruk Copilot.


På slutten av vurderingen vil vi gi deg en detaljert rapport som skisserer funnene våre, anbefalingene og et veikart for utrulling av Copilot i ditt CRM-økosystem. Rapporten vil også dekke usercaser og fordelene med Copilot i prosessområdene markedsføring, salg og service. 

Vårt mål er å hjelpe deg med å få mest mulig ut av Copilot og forbedre din generelle effektivitet og produktivitet samtidig som du leverer bedre opplevelser for kundene dine. 

Ta kontakt for en uforpliktende samtale! 




 

Les også:

Comments


Commenting has been turned off.

Kontakt oss

Interessert i å samarbeide med oss på artikler eller events? Ta kontakt, så finner vi ut hvordan vi sammen kan skape engasjerende innhold og minneverdige opplevelser.

synne

Synne Valentinsen

Rådgiver og markedsansvarlig

948 25 687

synne@waken.no

ROLF V3

Rolf Viggo Pettersen

Kommersiell leder

415 29 684

rolf.viggo@waken.no

ANETTE

Anette Wærsten

Daglig leder

977 31 933

anette@waken.no

bottom of page